Szülők szíve-lelke 40 versbe szedve
2020. november 24. írta: K.TakácsOrsi

Szülők szíve-lelke 40 versbe szedve

Nevettem és sírtam örömömben

Szív, Kártya, Pasztellkréta, Ábra, Valentin Nap

Nem régiben kezembe került egy verses kötet.

Őszinte leszek.

Sokszor egyszerre könnyeztem és röhögtem olvasás közben.

Miért?

Mert igaz minden szava.

A kötet lényege röviden:

Néha olyan mondatok hangzanak el a szánkból, amiket sosem hittünk volna, hogy kimondunk. (Czecz Fruzsina)

Miközben a verseket olvastam, folyamatosan önmagammal szembesültem. A saját szavaimmal, melyeket a várandósság alatt és után gondoltam. Hihetetlen érzés volt, hogy egy "idegen" ennyire ismeri, milyen számomra a gyermekvárás és -nevelés.

ÉS DE!!!!! Van ilyen.

Ez a 40 vers felidézte bennem a várakozást, az együttérzést, a dühöt, kétségbeesést, végtelen örömöt, büszkeséget és még számtalan olyan érzést, mely a szülőséggel jár. Mert ugye a gyermeknevelés útjára lépve minden nap minden érzés előkerül. Nincs unalmas egyhangúság, csak a folyton változó körülmények, melyre reagálnom kell.

VALAHOGY!

Utána bízni abban, hogy a legjobb döntést hoztam a körülményekhez képest. Előtérbe helyezve a gyermekeimet, hiszen ők számítanak a legjobban, köréjük építem az életemet, ők a kezdet és a vég. Eközben pedig meg kell őriznem önmagam, mert nem veszhetek el. Kellek nekik, de nem kifacsarva és szétesve, hanem egészben, testileg-lelkileg készen állva.

És nem baj, ha jól esik pihenni. Megpihenni a sok magyarázás közepette, amikor szinte értelmetlennek látszik a sok beszéd. Majd a pihenés után kiderül, hogy a munka gyümölcse beért, mert dicsérik a gyerekeimet.

Utolsó vers a kötetben a Miatta címet kapta.

Számomra ez a vers elmond mindent, ez a nagy kedvenc. Olvassátok el a kötetet. Érdemes, mert tanulságos, hiteles és humorral fűszerezte a költő.

Hol találjátok a kötetet? https://www.gyerekkelvagyok.net/verseskotet-szuloknek/

A költő szerepében pedig Czecz Fruzsina, aki édesanyák szavait, gondolatait, szedte össze 40 versben. Ezek a versek hús-vér emberektől vannak a hétköznapokból.

Köszönöm, ha megosztod.

További tartalmakért kövesd Facebook-oldalamat. Ha pedig tanácsra van szükséged, csatlakozz Fejlesztés - Te is tudsz segíteni gyermekednek csoporthoz, ahol bátran lehet kérdezni, beszélgetni. 

Email címem: segitsegaszuloknek@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://segitsegaszuloknek.blog.hu/api/trackback/id/tr9616297282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása